Boekvoorstelling 'Stilte in de klas' - 1 november 2022 - Leuven

Stilte in de klas

'Stilte in de klas. Een geschiedenis van de pedagogische omgang met stilte op school'
Dinsdag 1 november 2022 van 15u-18u

15u-16u30 | Zaal Couvreur, Campus Sociale Wetenschappen, Edward Van Evenstraat 4 te Leuven
  • Korte inleiding door Pieter Verstraete (hoogleraar historische pedagogiek KU Leuven en auteur van het boek 'Stilte in de klas')
  • Reflectie op het boek door historisch-pedagoge Annemieke Van Drenth (professor emeritus Universiteit Leiden)
Poëtisch intermezzo in Vlaamse Gebarentaal door Ruth Wuestenberg
  • Stilte in het archief van het Nationaal Onderwijsmuseum Dordrecht door Jacques Dane (Hoofd collectie en onderzoek)
  • Reflectie op het boek door Reinhilde Pulinx (bestuurder, vzw Waerbeke)
Poëtisch intermezzo in Vlaamse Gebarentaal door Ruth Wuestenberg
  • Reflectie op het boek door Charlotte Sermeus (studente Onderwijs- en Vormingswetenschappen, Master pedagogische wetenschappen, KU Leuven)
Poëtisch intermezzo in Vlaamse Gebarentaal door Ruth Wuestenberg
  • Stilte op de Montessori-school door Karolina Voordijk (directrice KieM-school)
16u30-18u | KADOC, Vlamingenstraat 39 te Leuven
(op 3 minuutjes wandelafstand van de locatie waar de boekvoorstelling plaatsvindt)


Schrijf je voor dinsdag 25 oktober in via deze link >

Toegankelijkheid: de zaal Couvreur is rolstoeltoegankelijk en tussen 15 en 18u zal er een tolk Vlaamse Gebarentaal aanwezig zijn – heb je nog andere vragen over toegankelijkheid, contacteer dan pieter.verstraete@kuleuven.be

 

Stilte in de klas

Stilte in de klas
Een geschiedenis van de pedagogische omgang met stilte op school
Pieter Verstraete
paperback, Open Access ebook














Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published

LATEST CATALOGUE

Latest Catalogue

LATEST PRODUCTS

  • From Bayreuth to Burkina Faso
  • Unfinished Histories
  • Homo Mimeticus
  • Who Owns Africa?
  • Working Through Colonial Collections
  • Contemporary Photography in France
  • Immanent Transcendence
  • Exploring the Transnational Neighbourhood
  • The Elemental Analysis of Glass Beads
  • Japan’s Book Donation to the University of Louvain
  • Stilte in de klas
  • Absent Presences in the Colonial Archive
  • The Hybrid Practitioner
  • Black Matrilineage, Photography, and Representation
  • Ambrogio Spinola between Genoa, Flanders, and Spain
  • Recharting Territories
  • Pietro d’Abano, Expositio problematum (XIX)
  • Kurt Weill
  • TSEG - Volume 19 - Issue 2 - 2022
  • Urban Andes
  • Eloquent Images
  • Plutarch’s Cosmological Ethics
  • The Clear Line in Comics and Cinema
  • Handbook for Ethiopian Public Administration Program Accreditation
  • Europees burgerschap in de klas
  • The Book of Requiems, 1450-1550
  • Wiskunde voor economen: concepten en technieken uit de lineaire algebra - Tweede editie
  • Justus Lipsius, Monita et exempla politica / Political Admonitions and Examples
  • Stadsgeschiedenis 17 (2022) 1
  • The Sound of Architecture
  • Portraits and Poses
  • States of Emergency
  • Boegbeeld in de kelder
  • Leaving Spain
  • Congoville (FR/NL)
  • At Home in Renaissance Bruges
  • Denken over onze oorsprong
  • When Art Isn’t Real
  • Comunidad, pertenencia, extranjería
  • Visualising Small Traumas