'Digitale geletterdheid' - Materiaal bij Conclusie

Cover 'Digitale geletterdheid'

Conclusie [boek pp. x-y]

De introductie van digitale onderzoeksmethoden en de bijhorende visies op kennis, onderzoek en wetenschap gebeurt aan verschillende snelheden in verschillende disciplines. Zowel kwantitatieve als kwalitatieve onderzoeksmethoden kunnen fungeren als een proefbuis voor de normen en waarden van geesteswetenschappelijk onderzoek, en wetenschap in de brede zin. Er is een grote nood aan mensen die op een goedgeïnformeerde en kritische manier hun vinger aan de pols houden van deze ontwikkelingen en hoe ze onderzoek en de maatschappij beïnvloeden. Hierbij moet vooral aandacht uitgaan naar een betekenisvolle en verantwoorde inzet van technologie. De kennis en vaardigheden die in het boek Digitale geletterdheid werden geïntroduceerd, zijn dan ook een opstap naar iets groters. Op deze pagina worden enkele pistes voor verder leren gepresenteerd, zowel op het gebied van het eigenlijke, inhoudelijke gebruik van technologieën en technieken, als op het gebied van metareflectie over het gebruik van informatietechnologieën en datagedreven onderzoek.

 

Terug naar overzicht >

 

LATEST CATALOGUE

Latest Catalogue

LATEST PRODUCTS

  • Wiskunde voor economen: concepten en technieken uit de wiskundige analyse
  • Lumumba in the Arts
  • Digital Reason
  • The Survival of the Jesuits in the Low Countries, 1773-1850
  • As German as Kafka
  • Rusland, onveranderlijk anders?
  • Aberrant Nuptials
  • Kerken bouwen langs Maas en Rijn na 1945
  • Van fabrieksterrein tot Technologiecampus Gent
  • Voices, Bodies, Practices
  • Christian Democracy and the Fall of Communism
  • Participatiegolven
  • When News Travels East
  • Ex abundantia cordis
  • Feestelijke cultuur in de vroegmoderne Nederlanden
  • 'Ik denk nog het best met een pen in de hand'
  • Alles verandert altijd
  • De taal van de geschiedenis
  • John Milton, Epistolarum Familiarium Liber Unus and Uncollected Letters
  • Militant Jihadism
  • Financing Quality Education for All
  • Zorg en wetenschap
  • Trend en toeval - derde editie
  • Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs
  • Sensorial Aesthetics in Music Practices
  • Futures of the Contemporary
  • Mapping Landscapes in Transformation
  • Images of Immigrants and Refugees in Western Europe
  • "Disassembled" Images
  • Rester catholique en France
  • The Leopard, the Lion, and the Cock
  • Belgen, zijt gij ten strijde gereed?
  • La transmission du savoir grec en Occident
  • Memory on My Doorstep
  • Identiteit in perspectief
  • War, State, and Society in Liège
  • Photography Performing Humor
  • Brokers of Modernity
  • Radicalisation
  • Dat is pedagogiek
  • Renaissance
  • Beyond Provenance