Archief - Tijdschrift voor Muziektheorie, 2009, Volume 14

Nummer 1
Preface: Selected Proceedings of the Tenth International Conference of the Dutch-Flemish Society for Music Theory (Maastricht, 21-23 February 2008), Michiel Schuijer [PDF]

Analysis and Performance: A Counterexample?, Patrick McCreless [PDF]

Theorie en praktijk – of andersom?: Een persoonlijke visie, Bert Mooiman [PDF]

Bach’s Prelude in E-flat Major, BWV 552I: Analysis, Performance, Teaching, Jan-Piet Knijff [PDF]

Playing with the Performer in Medieval Music: Machaut’s Ideas on Love and Order in Quant vraie Amour / O series summe rata / Super omnes speciosa (Motet 17), Jacques Boogaart [PDF]

‘Die Uninterpretierbarkeit der Musik’: Adorno’s Theory of Musical Reproduction, Kristof Boucquet [PDF]

Taktgruppenmetrische Ambiguität in zwei Klaviersonaten Beethovens:: Vom Nutzen und Nachteil analytischer Ratschläge für die aufführungspraktische Interpretation, Markus Neuwirth [PDF]

The Art of Not Playing an Analytical Observation: Some Remarks on the Main Theme Structure of Beethoven’s Adagio Op. 31/2, ii, Pieter Bergé [PDF]

Nummer 2
The Domine Jesu of Mozart’s Requiem: Theory and Practice of its Completion, Clemens Kemme [PDF]

Temporal Spaces and Thematic Development in Beethoven’s Music, Mark Anson-Cartwright [PDF]

Boekbesprekingen
Laurence Wuidar,Musique et astrologie après le concile de Trente, Katelijne Schiltz [PDF]

Mark Delaere and Pieter Bergé (eds),“Recevez ce mien petit labeur”: Studies in Renaissance Music in Honour of Ignace Bossuyt, Theodor Dumitrescu [PDF]

Nummer 3
Expectation and Treatment of Dissonance in Wolfgang Rihm’s Third String Quartet, Edward Top [PDF]

‘New Music – New Audience’: A Report, Adam Alston [PDF]

From Ergonomics to Energetics: Alongside the Interpretation of Music, Anthony Gritten [PDF]

Solmiseren – over methodiek in het theorieonderwijs: Interview met Jaap Zwart, Suzanne Konings [PDF]

Mathematische muziektheorie: Nieuwe mogelijkheden voor muziekgerelateerd onderzoek, Aline Honingh, Anja Volk [PDF]

Boekbesprekingen
Stephen Taylor, The Lost Chord: Harmoniseren op toetsinstrumenten, Bert Mooiman [PDF]

Stephanie D. Vial, The Art of Musical Phrasing in the Eighteenth Century: Punctuating the Classical ‘Period’, Hans Maas [PDF]

Claude Dauphin (ed.), Le Dictionnaire de musique de Jean-Jacques Rousseau: une edition critiqueClaude Dauphin (ed.), Jean-Jacques Rousseau: Dictionnaire de musique: fac-similé de l’édition de 1768 augmenté des planches sur la lutherie tirées de l’encyclopédie de Diderot, Nathan Martin [PDF]

Terug naar overzicht archief >

LATEST CATALOGUE

Latest Catalogue

LATEST PRODUCTS

  • As German as Kafka
  • Rusland, onveranderlijk anders?
  • Aberrant Nuptials
  • Kerken bouwen langs Maas en Rijn na 1945
  • Van fabrieksterrein tot Technologiecampus Gent
  • Voices, Bodies, Practices
  • Christian Democracy and the Fall of Communism
  • Participatiegolven
  • When News Travels East
  • Ex abundantia cordis
  • Feestelijke cultuur in de vroegmoderne Nederlanden
  • 'Ik denk nog het best met een pen in de hand'
  • Alles verandert altijd
  • De taal van de geschiedenis
  • John Milton, Epistolarum Familiarium Liber Unus and Uncollected Letters
  • Militant Jihadism
  • Financing Quality Education for All
  • Zorg en wetenschap
  • Trend en toeval - derde editie
  • Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs
  • Sensorial Aesthetics in Music Practices
  • Futures of the Contemporary
  • Mapping Landscapes in Transformation
  • Images of Immigrants and Refugees in Western Europe
  • "Disassembled" Images
  • Rester catholique en France
  • The Leopard, the Lion, and the Cock
  • Belgen, zijt gij ten strijde gereed?
  • La transmission du savoir grec en Occident
  • Memory on My Doorstep
  • Identiteit in perspectief
  • War, State, and Society in Liège
  • Photography Performing Humor
  • Brokers of Modernity
  • Radicalisation
  • Dat is pedagogiek
  • Renaissance
  • Beyond Provenance
  • Bestiarium
  • Le confesseur du Prince dans les Pays-Bas espagnols (1598-1659)